A reptér több mint 100 milliárd forintos osztalékának örül Nagy Márton, miután az állam több mint 1400 milliárdot fizetett érte
Tény, hogy szép profit jött össze tavaly Ferihegyen.
Tény, hogy szép profit jött össze tavaly Ferihegyen.
A tervek szerint a következő tíz évben több mint egymilliárd eurónyi beruházást terveznek.
A házaspárral külön kisfilmet is forgattak erre az alkalomra.
Több mint egyéves intenzív tárgyalássorozatot követően 2024. június 6-án aláírták a Budapest Airport Zrt. adásvételi szerződését – jelentette be az Nemzetgazdasági Minisztérium. Az is kiderült, hogy a vételár 3,1 milliárd euró volt, és ezen felül a korábbi tulajdonosok 1,44 milliárd eurós hiteltartozását is átvállalták.
Rehabilitálják a két éve kiszáradt Merzse-mocsarat. Ehhez árkokat fognak – legalábbis részben – betemetni: sekélyebbre és szélesebbre szabják őket, hogy hatékonyabban vezessék ide a csapadékvizet, és több maradjon helyben. Így ismét otthonra lelhet a barna réti héja, a mocsári teknős és a pöttyös gőte is Ferihegy tőszomszédságában.
A miniszterelnök nagyon közeli dátumot mondott a repülőtér visszavásárlása apropóján, holott volt már céldátum a tavaly év vége is.
A reptér közleménye szerint ők mindenben szabályszerűen jártak el a hitelrészletek lehívásakor.
A vártnál hamarabb lezárulhat a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport megvásárlása. Az állam a társaság 80 százalékát venné meg, feltehetően 774 milliárd forintot fizetne érte, de csak átmenetileg lenne ekkora a tulajdonrésze.
Túl konkrét válaszra azért ne számítsunk a Nemzetgazdasági Minisztériumtól.
A lépést a miniszterelnök nem indokolta meg, de nem kizárt, hogy az engedélynek a ferihegyi reptér közelgő megvásárlásához van köze.
Magyarország 51 százalékos részesedést szeretne vásárolni a repülőtérben, míg a fennmaradó részt a francia Vinci SA venné meg, a tervek szerint még az év végéig. Egy a tárgyalásokat ismerő személy szerint viszont nem biztos, hogy év végéig meg tudnak egyezni, ha egyáltalán lesz megállapodás.
Az idei, már amúgy is igencsak ingatag lábakon álló költségvetés helyzetét pecsételheti meg végleg, hogy a kormány mindenáron megvásárolná a Budapest Airport Zrt. többségi tulajdonrészét.
Chris Dinsdale július végéig irányítja a vállalatot.
Eddig a katasztrófavédelem látta el a feladatot, de egy jogszabályváltozás nyomán azt a reptér fenntartójának októbertől magának kell megszerveznie.
Tordai Bence hozzáfért az eddig nem nyilvános szerződéshez, és arra jutott: direkt fogalmazott a szerződés homályosan, mert „rosszul néznének ki a milliós-tízmilliós nagyságrendű óradíjak”.
A miniszterelnök szerint karnyújtásnyira van a ferihegyi reptér visszavásárlása, a kormányközeli Világgazdaság pedig az ügylet részleteit is tudni véli. Miközben a kormány a teljes gyorsforgalmi úthálózatot és a hulladékgazdálkodást koncesszióba adja, a ferihegyi reptér visszavásárlásáért mindent megtesz, és új reptereket is akar.
A kormány vételi ajánlatot tett a Budapest Airportra. A német főtulajdonos AviAlliance továbbra sem akar kiszállni a reptércégből, persze nyilván van az a pénz, amiért az állam többségi tulajdonrészt vehet, a cég piaci értéke 2,5-3,5 milliárd euró lehet. Az AviAlliance nyilatkozata alapján nagyon erős nyomásgyakorlás mehet a háttérben.
Úgy tudják, a tulajdonosok „belátták”, hogy a zajterheléssel kapcsolatos problémákat nem tudják megoldani.
A piaci ár alatt volt az ajánlat a Bloomberg értesülése szerint.
333 millió euróról 118 millió euróra zuhant a Budapest Airport éves árbevétele a járvány miatt.